Wraz z początkiem lutego 2025 r. Żabka ponownie zaskoczyła swoich klientów, wprowadzając do aplikacji nową usługę. Od teraz, za pomocą narzędzia znanego głównie z zakupów i programu lojalnościowego, możemy zamówić… taksówkę. Co więcej, za każdy przejazd rozliczony w aplikacji otrzymamy punkty Zappsy, które będzie można później wymieniać na nagrody i zniżki.
Taksówka w aplikacji – skąd ten pomysł?
Żabka od dawna stawia na wielokanałowy rozwój swoich usług, dążąc do tego, by aplikacja sieci była czymś więcej niż tylko platformą do zbierania punktów lojalnościowych czy podglądu ofert promocyjnych. Już w 2024 roku dodano opcję zamawiania posiłków z kawiarni Żabka Café i wprowadzono płatności mobilne. Współpraca z firmą taksówkarską wydaje się kolejnym krokiem, który ma zachęcić klientów do częstszego korzystania z aplikacji i jednocześnie do składania zamówień na przejazdy w prosty sposób.
Dzięki takiemu połączeniu Żabka liczy na to, że osoby robiące codzienne zakupy w sklepach sieci lub zamawiające jedzenie z Żabka Café, będą też chętniej sięgać po inne udostępnione w aplikacji usługi. W zamian klienci dostaną dodatkowe punkty lojalnościowe – tzw. Zappsy – które można wymieniać na kupony rabatowe, produkty w promocyjnych cenach lub udział w loteriach i konkursach.
Jak to działa w praktyce?
- Aktualizacja aplikacji
W pierwszej kolejności należy pobrać najnowszą wersję aplikacji Żabki (na urządzenia z Androidem lub iOS). Usługa zamawiania taksówek pojawia się w zakładce głównego menu aplikacji. - Wybór usługi taksówkarskiej
Po otwarciu zakładki „Zamów taksówkę” użytkownik może wybrać jedną z dostępnych firm współpracujących z Żabką. W zależności od miasta może to być np. iTaxi, Taxi Polska czy inny lokalny partner. - Szybki podgląd i zamówienie przejazdu
Użytkownik ustawia punkt początkowy i docelowy, a następnie widzi szacowany koszt oraz czas przyjazdu kierowcy. Zamówienie realizuje się w tle, więc nie ma potrzeby instalowania dodatkowej aplikacji taxi. - Płatność i naliczanie Zappsów
Po zakończonej podróży klient uiszcza opłatę bezpośrednio w aplikacji (np. podpinając kartę płatniczą lub korzystając z funkcji BLIK), a odpowiednia liczba punktów Zappsy automatycznie trafia na konto lojalnościowe.
Co można zyskać dzięki Zappsom?
Zappsy to punktowy system lojalnościowy Żabki, który od momentu premiery stale się rozwija. O ile dawniej służyły głównie do obniżania kosztów zakupu kawy, hot-dogów czy wybranych produktów w sklepie, o tyle teraz dają znacznie więcej możliwości. Wśród dostępnych opcji wymiany zebranych punktów znajdują się m.in.:
- kupony promocyjne do wykorzystania w sklepach stacjonarnych,
- zniżki na dostawę posiłków z Żabka Café,
- nagrody rzeczowe, takie jak gadżety czy produkty partnerskie,
- bony zakupowe na produkty spożywcze,
- okazjonalne loterie i konkursy z nagrodami specjalnymi (np. sprzęt elektroniczny).
Dodatkowo Żabka zapowiada, że użytkownicy, którzy osiągną wyższe progi punktowe, będą mogli liczyć na specjalne benefity (np. wcześniejszy dostęp do wybranych ofert lub darmowe testy nowych usług).
Czy to się opłaca?
Z punktu widzenia klientów, dla których zakupy w Żabce są codziennością, a zamawianie taksówek należy do częstych potrzeb, nowa usługa może okazać się wygodnym rozwiązaniem. Zamawianie przejazdu w jednej, dobrze znanej aplikacji pozwala zaoszczędzić czas – nie trzeba przełączać się między programami i logować do wielu kont.
Dodatkowa zachęta to punkty lojalnościowe, które pozwalają zniwelować część kosztów zakupów w dłuższej perspektywie. Żabka natomiast zyskuje szansę zacieśnienia relacji z klientem – im więcej usług będzie się dało zamówić z poziomu jednego ekranu, tym większa lojalność użytkowników.
Rozszerzanie usług i co dalej
Nowa funkcja pokazuje, jak konsekwentnie Żabka przekształca się z sieci niewielkich sklepów w multifunkcyjną platformę usług. Prócz zamawiania taxi, w aplikacji można skorzystać również z takich rozwiązań jak:
- płatność mobilna za zakupy,
- usługa dowozu posiłków z Żabka Café,
- program lojalnościowy i system kuponów,
- szybki dostęp do informacji o promocjach i nowościach,
- odbiór i nadanie paczek w sklepach Żabki.
Niewykluczone, że w przyszłości Żabka pójdzie o krok dalej, rozszerzając współpracę z kolejnymi partnerami, by użytkownicy aplikacji mogli znaleźć tu nie tylko przejazd czy produkty spożywcze, lecz także inne usługi przydatne na co dzień: ubezpieczenia, bilety komunikacyjne, a nawet opłaty za parking.