Śląskie Trendy

Słoma i dekiel są już passe

Zdjęcia z oceanów i mórz – nomen omen – tonących w plastiku od kilku lat pojawiają się w mediach społecznościowych głośno dobijając się do świadomości konsumentów. Jedną z barier już pokonały – nikt dziś chyba nie ma wątpliwości, że plastikowe słomki, kubki ze styropianu i jednorazowe naczynia są dla naszej planety, a zatem i dla nas – złe. Gliwickie CH FORUM rozpoczęło właśnie ważny projekt edukacyjny „Nie bądź plastik”. Jego celem jest ograniczenie zużycia plastikowych akcesoriów jednorazowego użytku. 


Z materiałami tej proekologicznej akcji klienci mogą zetknąć się m.in. na plakatach, banerach i naklejkach na terenie centrum. Dowiadują się również o wielu rozwiązaniach stosowanych przez sklepy w CH FORUM, wpisujących się w ideę kampanii. Negatywnymi bohaterami kampanii w kanale społecznościowym są Słoma i Dekiel.

– „Nie bądź plastik” to akcja ogólnopolska, której pomysł zrodził się w środowisku osób reprezentujących firmy zarządzające centrami handlowymi oraz ich właścicieli. Swoim zasięgiem kampania obejmuje już prawie 50 obiektów w całej Polsce. Podstawowym założeniem projektu jest zwiększenie świadomości klientów centrów o zagrożeniach wynikających z nadmiernego korzystania z plastikowych opakowań i akcesoriów. Kampania udowadnia, że używanie jednorazowych słomek, wieczek i toreb wcale nie jest konieczne – wyjaśnia Marek Thorz, rzecznik prasowy FORUM.

Akcja prowadzona jest przy wsparciu polskiego oddziału WWF. Z ich pomocą inicjatorzy kampanii opracowali listę dobrych praktyk, które klienci centrum mogą wdrożyć od zaraz i w ten sposób przysłużyć się środowisku i sobie samym.
Wiele z tych rad odnosi się do zachowań w strefach gastronomicznych, w których bezrefleksyjnie
zużywamy bardzo dużo jednorazowych opakowań i akcesoriów. Często zupełnie niepotrzebnie. Wdrażając kampanię zamierzamy przekonać klientów do zmiany tych nawyków
– tłumaczy Patrycja Duczmal, dyrektor CH FORUM Gliwice z ramienia MVGM.

Jak wyjaśnia rzecznik Forum, zmiany te są coraz bardziej realne, gdyż sklepy działające w CH FORUM już teraz stosują wiele rozwiązań, dążąc do eliminacji plastiku z obiegu. Na przykład stopniowo rezygnują z plastikowych opakowań i akcesoriów, zastępując je biodegradowalnymi odpowiednikami. Hipermarket Carrefour umożliwia też zakupy do pojemników własnych, przynoszonych przez klientów.

Jak dowiadujemy się z przesłanego komunikatu, zarządca CH FORUM zebrał od wszystkich najemców informacje o tego rodzaju dobrych praktykach i prezentuje je na plakatach oraz w innych materiałach kampanijnych. Kampanią zachęca  także do ekologicznego „noszenia się”, tj.: zabierania na zakupy toreb materiałowych, przekazywania zużytych ubrań osobom potrzebującym czy kupowania kosmetyków w wielorazowych opakowaniach.

Więcej informacji o tym ważnym proekologicznym przedsięwzięciu znaleźć można na stronie: dontbeplastic.com.

Warto podkreślić, że koncepcję kreatywną i materiały graficzne do kampanii przygotowała Firma Reklamowa Kuc, w ramach swojej polityki biznesu społecznie odpowiedzialnego. Kampania ma charakter otwarty, a zainteresowane firmy mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do jej materiałów.

Pokrewne artykuły

Kontakt

Pisz do nas na: ul. Andersena 46/5, 44-100 Gliwice

Biuro: ul. Łużycka 24a

tel. 512 282 750

redakcja@slaskietrendy.pl