O pozycjonowaniu mówi się coraz więcej – i słusznie, ponieważ bez niego wszelkie działania w sieci są niezauważalne. Samo posiadanie własnej strony internetowej nie wystarcza, ponieważ to widoczność w wynikach organicznych powoduje, że jest ona dostrzegana przez użytkowników. Jedną z możliwości poprawy pozycji jest pozycjonowanie lokalne. Jak wygląda i u kogo się sprawdzi? Przeczytaj!
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne (z ang. local SEO) to nic innego, jak ogół działań mających na celu wyeksponowanie strony w wynikach wyszukiwania związanych z konkretną lokalizacją. Warto podkreślić, że mowa tu nie tylko o zapytaniach na frazy kluczowe, w których uwzględniono konkretne miejsce np. agencja marketingowa Katowice lub pozycjonowanie Katowice, ale i te, gdzie Google samo określiło lokalizację użytkowników i na tej podstawie dostosowało prezentowane dane. Wysoka pozycja w lokalnych wynikach wyszukiwania Google jest wyjątkowo istotna, zwłaszcza dla firm prowadzących sprzedaż stacjonarną albo świadczących usługi na określonym terenie.
Jak wygląda pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne pomaga zaistnieć w sieci małym i średnim firmom, których siedziba znajduje się w konkretnym mieście albo obsługuje klientów z danego obszaru. W swym założeniu local SEO jest zbliżone do pozycjonowania ogólnego. W obu przypadkach szalenie istotna jest prawidłowa optymalizacja strony oraz selekcja słów kluczowych, które w przypadku pozycjonowania lokalnego, są związane z danym regionem. Bardzo ważnym aspektem jest także pozyskiwanie linków, które umacniają pozycję witryny. Jak przebiega pozycjonowanie lokalne?
- Audyt SEO – sprawdzenie przystosowania witryny do działań SEO.
- Analiza słów kluczowych – zbadanie potencjalnych słów kluczowych, na które będzie pozycjonowany serwis internetowy.
- Analiza SEO konkurencji – przeanalizowanie działań konkurencji.
- Optymalizacja SEO – dostosowywanie strony pod działanie wyszukiwarek.
- Tworzenie treści – tworzenie wartościowej treści z uwzględnieniem słów kluczowych.
- Pozyskiwanie linków zewnętrznych – pozyskiwanie odnośników (backlinks) z lokalnych serwisów.
- Sukces – kontrola pozycji i praca nad utrzymaniem wartościowego ruchu na stronie.
Zalety lokalnego SEO
Zarówno pozycjonowanie ogólne, jak i te lokalne niesie za sobą szereg zalet. Decydując się na pozycjonowanie lokalne, wybierasz zdecydowanie tańszą wersję, ponadto szybciej zobaczysz pozytywne rezultaty. Oczywiście, są branże, w których konkurencja jest bardzo wysoka, jednak mimo wszystko local SEO to krok do przodu. Utrzymanie wyjątkowo dobrej widoczności w Google na dane terytorium przynosi doskonałe rezultaty, co przełoży się na:
✔ dotarcie do nowych klientów,
✔ dużą regionalną rozpoznawalność,
✔ zwiększony ruch na stronie,
✔ maksymalizację zysków.
Pozycjonowanie w Katowicach – tylko z MAVIKĄ!
Pozycjonowanie to nie lada przedsięwzięcie, więc warto skorzystać z usług zaufanej agencji. MAVIKA funkcjonuje w branży od lat, dlatego jest w stanie zaoferować Twojej firmie pozycjonowanie na najwyższym poziomie. Zaistnienie w rankingach wyszukiwarek ogólnopolskich, ale też lokalnych oraz pełna profesjonalizacja i skuteczność, to klucz do pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli poszukujesz działań, które bezpośrednio wpłyną na poprawę i maksymalizację zysków, to zdecyduj się na pozycjonowanie witryny na Katowice z MAVIKĄ!